Recode Running: Communication planning voor global relaunch of the Adidas Ultraboost

Voor BrandArticulations heb ik mogen meewerken aan een nieuwe global relaunch van de Adidas Ultra Boost. Adidas zat in een spagaat doordat de UltraBoost een Fashion sneaker was geworden en ze daardoor hun oorspronkelijke doelgroep van hardlopers uit het oog verloren. Voorafgaand aan de campagne is eerst een groot onderzoek geweest onder een wereldwijde groep van vooruitstrevende en trend zettende hardlopers die het hardlopen voortdurend aan het transformeren waren. Van urban runners, tot lange afstand lopers, tot community runners, enzovoort. Creativiteit en transformatie door hardlopen stonden hierin centraal. Dit is de basis geweest voor de wereldwijde campagne Recode Running die stond voor de transformatie van de hardloop sport waarvan Adidas dus graag een stukje van mee wilde pakken.

Ik heb geholpen met de communicatie planning van de campagne wat zoveel inhoudt als het indelen en faseren van de campagne in verschillende blokken. Van een tease fase tot inform en launch en de verschillende messaging die bij elke fase hoort. Leerzaam en fascinerend om mee te mogen werken aan zo een grote productie en te zien hoe de verschillende creatieven vervolgens de planning netjes invullen.

Meer over de campagne hier

Reageren?

..of gebruik je naam en e-mailadres.

*

Je e-mailadres wordt niet zichtbaar gemaakt.
Gebruik van HTML in je reactie is beperkt toegestaan.