Mijn Projecten

Door de jaren heen ben ik verantwoordelijk geweest voor een groot aantal digitale campagnes en projecten. Ik heb er een aantal hieronder wat toegelicht zodat je een beeld kan krijgen van mijn werk door de jaren heen. Heb je vragen of opmerkingen over bepaalde projecten of zou je graag mijn visie op jouw project of idee willen horen? Neem dan contact op via 06 270 80 623 of laat een bericht achter in de comments.

Mijn visie op digitale communicatie

Eigenlijk bestaat digitale communicatie niet. In die zin dat je digitaal niet anders communiceert dan dat je normaal gesproken zou doen. Digitale communicatie gaat meer over het speelveld om te communiceren. Tegenwoordig hebben we zoveel verschillende mogelijkheden om met elkaar of met bedrijven of overheden te communiceren dat daar vaak het probleem zit. Bedrijven en overheden zijn vaak een stuk minder snel met het omarmen van nieuwe middelen dan de consument of de burger dat is. Het gevolg is dan dat communicatie minder effectief wordt, óf omdat je de doelgroep niet goed meer bereikt óf omdat er andere krachten actief zijn die ook van invloed zijn op de impact van jouw communicatie.

Het communicatielandschap versnippert en daarmee ook de doelgroep. Er zit dus bijna altijd een gat tussen merken en consumenten. Ik help bedrijven graag om dit gat inzichtelijk te maken en tegelijkertijd samen te zorgen dat dit gat gedicht wordt.

Hoe communiceer je als bedrijf via welke platformen en technologieen? Is er uberhaupt sprake van interactie, conversatie of communicatie en wat probeer je als merk te bewerkstelligen via marketing en communicatie? Ik help graag inzichtelijk te maken voor welke communicatie uitdagingen merken, bedrijven en personen staan en lever daarbij een passende oplossing.

Ik beoordeel voor merken en bedrijven de inspanningen op het gebied van digitale communicatie aan de hand van een customer journey model dat 7 verschillende fasen van communicatie bestrijkt. Aan de hand hiervan beoordelen we de verschillende communicatiefuncties van een merk en vullen aan daar waar nodig. Benieuwd naar dit model of wil je gewoon een keer sparren over de stand van het digitale communicatielandschap? Neem dan contact op via 06-27080623

‘Information disorder’ en ‘reality apathy’ is dit onze toekomst van informatie?

Vandaag kwam ik een zeer uitgebreid stuk over de toekomst van ‘memetic warfare‘ tegen. De huidige ‘information disorder’ kan leiden tot ‘reality apathy’. De conclusie is dat veel overheden de kracht van social media onderschatten in het bewerken van de publieke opinie (en het effect daarvan).  Om dit tegen te gaan wordt er gepleit voor het oprichten van een Meme Control Center als onderdeel van het leger om dit soort informatie oorlogen te kunnen counteren. In dit overzicht wordt uitgebreid uit de doeken gedaan welke wapens er beschikbaar ... Lees meer

Lees meer

‘Fake news’ delen we vaker en sneller dan feiten

In een onderzoek van MIT naar ‘fake news’ zijn over een periode van meer dan 10 jaar, 126.000 nieuws artikelen op Twitter geanalyseerd.De schokkende conclusie is dat feiten simpelweg niet kunnen tippen aan fake news. Op alle vlakken legt de waarheid het af tegen nepnieuws.

Nepnieuws bereikt meer mensen, het dringt dieper door binnen sociale netwerken en het verspreid sneller. Op al deze vlakken vinden we dus de aard van nep berichten dus interessanter en belangrijker om te delen dan kale feiten en de waarheid. Kennelijk is de waarheid dus ... Lees meer

Lees meer