Mammoet: van offline magazine naar online content strategie

In opdracht van Resoluut heb ik geholpen om een vertaalslag te maken van een magazine naar een online content strategie. Waar de meeste bedrijven aan de bak moeten voor het produceren van relevante online content is het bij Mammoet andersom. Bij bijna alles wat ze doen is er wel een fascinerend verhaal van te maken, plus de daarbij horende content. Van gigantische hijskranen, tot het verplaatsen van hele dorpen, tot de berging van de Koertsk, het blijft spectaculaire content.

Tot op heden geeft Mammoet een relatie magazine uit waarin al deze verhalen tot leven gebracht worden maar het effect is online natuurlijk groter. Ik heb geholpen om te zorgen dat de bestaande content op de juiste manier geanalyseerd werd om te kijken of hiermee de juiste branches, doelgroepen en fases belicht werden. Uit deze gap analyse werd snel duidelijk welke gaten er nog zaten in de content en welke content dus nog extra aandacht nodig had. Daarnaast moest de content een eigen platform krijgen dat op een logische wijze naast de corporate site zou functioneren zonder daarbij te kannibaliseren op bestaande content en bezoekers stromen. Na het strategische gedeelte is de analyse met bijbehorende aanbevelingen vertaalt naar een design briefing en is het online platform ook daadwerkelijk gebouwd. Momenteel staat project even on hold vanwege recente overname van Mammoet.

Reageren?

..of gebruik je naam en e-mailadres.

*

Je e-mailadres wordt niet zichtbaar gemaakt.
Gebruik van HTML in je reactie is beperkt toegestaan.