eSports eerste virtuele Ajax – PSV in volle arena
Een heerlijk branded content project voor Ziggo. Vanuit het Brand Publishing team konden we deze digitale activatie opzetten rondom het sponsorship van Ajax. De op dat moment gecontracteerde e-sporters van Ajax en PSV waren de team captains van de strijdende teams. Geinteresseerde teams konden zich inschrijven voor een selectie tournooi. In beide stadions hadden zich 8 teams verzameld die online en live gestreamed via Twitch een kwalificatietoernooi speelden. De winnende teams speelden uiteindelijk de eerste virtuele Ajax – PSV in een volle arena. Live te volgen op de grote schermen en via Twitch. Prachtig om dit project neer te mogen zetten voor Ziggo en Ajax. Dit project werd destijds nauwlettend gevolgd door veel eredivisie clubs vanwege de op te starten digitale variant van de eredivisie. Ook was het spannend hoe het thuispubliek zou reageren op deze vorm van rivaliteit. Ook voor Ajax was dit nieuw en spannend.
Ondertussen is Ajax flink aan de weg aan het timmeren geweest op esports vlak en heeft de eredivisie er een virtuele variant bijgekregen.
Met deze activatie hebben we een van de eerste branded esports activaties van Nederland neergezet. Mooi om te zien dat deze vorm van activatie en het betrekken van jongeren ook voor merken heel interessant kan zijn en dat ook steeds meer merken dat gaan zien. Wie de volle stadions rondom grote toernooien heeft gezien weet dat je er eigenlijk niet meer omheen kan.
Esports is here to stay en ik kijk uit naar nieuwe initiatieven van merken op dit vlak.