Digitale Communicatie Strategie Bugaboo

Interim opdracht voor Bugaboo om huidige digitale communicatie strategie te verbeteren. Bugaboo is de maker van de bekendste kinderwagen van Nederlandse bodem. Mede groot geworden doordat de kinderwagen prominent getoond werd in hit serie Sex and the City.  Naast kinderwagens maakt Bugaboo tegenwoordig ook koffers en positioneren ze zich daardoor als mobiliteits expert.

De opdracht was om bestaande strategie te analyseren en daar waar mogelijk verder aan te scherpen. Op basis van een customer journey model heb ik deze analyse gemaakt over alle afdelingen heen. Via de verschillende fasen in de customer journey heb ik eerst gekeken naar de route tot aankoop. Belangrijkste onderdelen in deze analyse waren online zichtbaarheid, engagement en positie tijdens research. Hierbij heb ik vooral gekeken naar online PR en content, online advertising, sociale kanalen en zoekmachines.

Daarna heb ik gekeken naar de verschillende fasen na aankoop. Product ervaring, customer care, reviews, relatie management en online conversaties stonden in deze analyse centraal. Op basis van de verschillende analyses heb ik een aangescherpte overall strategie geschreven.  Deze geintegreerde digitale strategie was volledig gericht op een optimale customer journey. Door alle afdelingen te betrekken bij ontwikkeling van strategie is de basis gelegd voor een geintegreerde digitale communicatie strategie waardoor een sterk verbeterde customer journey mogelijk is gemaakt.

Reageren?

..of gebruik je naam en e-mailadres.

*

Je e-mailadres wordt niet zichtbaar gemaakt.
Gebruik van HTML in je reactie is beperkt toegestaan.