Brand publishing: branded content strategie Ziggo Music
Via Socialinc een interim opdracht gedaan bij Ziggo. Opdracht was om te helpen het brand publishing team van Ziggo goed neer te zetten. Ik was hierbij verantwoordelijk voor strategie en productie van branded content voor de verticals muziek en sport. Het brand publishing team was verantwoordelijk voor de productie van eigen branded content op basis van alle sponsordeals en partnerships binnen Ziggo.
Via de sponsoring van de Ziggo Dome was er een nauwe samenwerking met optredende artiesten en platenmaatschappijen. Content maken in het muziekdomein is een ingewikkeld speelveld van rechten en belangen. Zeker als de rechten moeten worden vrijgegeven voor gebruik op social media.
Voor muziek hebben we een aantal terugkerende formats ontwikkeld waaronder deze serie mini documentaires. Alle documentaires zijn gemaakt rondom verschillende concerten in de Ziggo Dome.
Ondanks het ingewikkelde speelveld van deze rechten en belangen zijn we er goed in geslaagd een aantal mooie projecten neer te zetten. Content die zowel Ziggo als merk versterkt maar die de artiesten ook helpt omĀ meer tickets te verkopen. Naast dit prachtige stukje content van Rico, Sticks en Typhoon hebben we vergelijkbare content gemaakt met Sting, Guus Meeuwis, Nickelback en de ladies of soul.