SEO en digitale content zorgen voor online vuurwerk
Voor Heron Fireworks heb ik in de loop der jaren meerdere opdrachten gedaan. Zo heb ik geholpen de website in te richten in Magento en tegelijkertijd een SEO optimalisatie traject doorgevoerd. Omdat vuurwerk bedrijven bij de meeste exploitanten van media ruimte onder verboden producten vallen is digitale promotie via SEO en sterke content van essentieel belang. De SEO strategie heeft direct zijn vruchten afgeworpen door op de belangrijkste keywords vrijwel meteen top 3 posities te scoren wat tijdens de belangrijke december periode tot een enorme piek in omzet op consumenten vuurwerk heeft geleid.
Om Heron als merk op het vlak van zowel de professionele shows als de kwaliteit van de consumenten lijn verder te bouwen heb ik een mini documentaire gemaakt van de deelname aan de Pyronale. De pyronale is een van de hoogst aangeschreven competities voor pyrotechniek ter wereld en wordt ook wel het onofficiele WK voor pyrotechniek genoemd. De video is gebruikt om de verkoop van consumenten producten te ondersteunen